لوازم حفاظتی ترافیکی راهنمایی

هنگام راه‌اندازی یک محوطه بزرگ، تأسیسات یا پارکینگ، ایمنی ترافیک به عهده برنامه‌ریز سایت است. کنترل ترافیک تا علامت گذاری با لوازم حفاظتی ترافیکی راهنمایی مهم است. خوشبختانه، اکثر امکانات سرعت کمتری نسبت به جاده‌های عمومی و بزرگراه‌ها مدیریت می‌کنند که خطر را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، مردم و خودروها ممکن است بیشتر جاده را با عابران پیاده ای که ممکن است به طور نامنظم از پارکینگ ها عبور می کنند به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، الگوهای ترافیک ممکن است به خوبی مشخص یا درک نشده باشند.

اهمیت استفاده از لوازم حفاظتی ترافیکی راهنمایی

دستگاه های کنترل ترافیک با ارائه نشانگرهای بصری یا لمسی به رانندگان هدایت، راهنمایی و اطلاع رسانی می کنند. دستگاه ها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند: علائم. سیگنال ها؛ طراحی و خط کشی جاده؛ و موانع یا کانال سازها.

جاده های عمومی از طیف گسترده ای از ابزارهای کنترل ترافیک استفاده می کنند که می توانند با امکانات کوچکتر سازگار شوند. با این حال، در جاده های عمومی، تمرکز راننده روی علائم و سیگنال ها است. در تأسیسات کوچکتر، خط کشی و موانع روسازی ممکن است سهم بیشتری از بار را به خود اختصاص دهند. علائم جاده اطلاعات محلی را در اختیار رانندگان قرار می دهد. ساخته شده از مواد بازتابنده در رنگ هایی با کنتراست بالا، در چراغ های جلو در شب به خوبی قابل مشاهده هستند. علائم ممکن است از کلمات و نمادها برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

راه ها و مسیر های تردد خودرو ها از پرریسک ترین نواحی است. این موضوع در شب ها و کارگاه های خارج شهری مهم تر نیز می شود. هر چند بر اساس ایین نامه ها و قوانین می توان با استفاده از لوازم حفاظتی فردی مناسب و علایم و سایر وسایل ترافیکی ریسک وقوع حوادث را کاهش داد.

لوازم حفاظتی ترافیکی راهنمایی

بر اساس امار سازمان ایمنی کار انگلیس* برخورد با وسایل نقلیه در حال حرکت دومین عتمل مرگ و میر حساب می شود. کار در شب و یا هوای ابری و نا مناسب این ریسک را مضاعف می کند از جمله مهم ترین لوازم ترافیکی مورد نیاز می توان موارد زیر را ذکر نمود:

  • لباس شبرنگ
  • کفش و کلاه ایمنی
  • عینک
  • لوازم و تابلو های مورد نیاز

آشنایی با علائم مختلف حفاظتی ترافیکی

نکته ی کلیدی در مدیریت ریسک این موارد نگاه بومی و اختصاصی به هر پروژه می باشد. به عبارتی دیگر ناظرین و کارشناسان ایمنی باید در ابتدا و در طول پروژه ارزیابی ریسک های خود را انجام داده و بر اساس نتایج ان به تجهیز اقدام نمایند. علاوه بر ان باید اموزش های لازم در ابتدا و در طول پروژه فراهم گردد.

علائم هشدار دهنده به رانندگان این امکان را می دهد که از خطرات رانندگی مانند عبور حیوانات یا پیچ خوردگی مسیرها آگاه باشند. آنها برای حداکثر ایمنی نصب شده اند.

تابلوهای راهنمایی یا اطلاعات مسیر و امکانات رفاهی را برای کمک به رانندگان در یافتن مقصد خود ارائه می دهند. اطلاعات مسیر و خروجی و همچنین مواردی که ایستگاه‌های استراحت، گاز و غذا و جاذبه‌های توریستی را مشخص می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند.

علائم راهنمایی و رانندگی به رنگ های قرمز، زرد و سبز مواردی هستند که همه جا در چشم انداز کنترل ترافیک هستند. به سه چراغ استاندارد ممکن است نشانگرهای خطوط و سایر علائم خطوط جداگانه اضافه شود. با این حال، آنها می توانند معانی متغیری بسته به منطقه و رنگ داشته باشند. چراغ هایی که به طور پیوسته می سوزند اغلب به عنوان هشدار یا علامت خطر استفاده می شوند.

نکات ایمنی حفاظتی در ساخت و ساز جاده

بر اساس گزارش موسسه ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای (NIOSH)، تقریباً 20000 کارگر ساختمانی هر ساله در تصادفات بزرگراهی و جاده ای مجروح می شوند. در واقع، حوادث حمل و نقل بیش از 65 درصد تلفات کارگاه های جاده ای است. سالانه 100 کارگر ساختمانی کشته می شوند. سازمان‌هایی مانند اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) استانداردهایی را برای بهبود ایمنی محل کار ایجاد می‌کنند، اما حوادث همچنان اتفاق می‌افتد.

در زیر، شایع‌ترین علل آسیب‌های جاده‌سازی و نحوه ایمن ماندن در کار را پوشش می‌دهیم.

شایع ترین علل آسیب های جاده سازی

جاده سازی با خطرات زیادی همراه است. این به تجهیزات خطرناک و خطر برخورد محدود نمی شود. در واقع، تنها 35 درصد از صدمات ساخت و ساز بزرگراه که بین سال های 2003 تا 2008 رخ داده است، در اثر تماس با تجهیزات یا سقوط اجسام ایجاد شده است. سایر علل متداول آسیب شامل لغزش و زمین خوردن، فعالیت بیش از حد و قرار گرفتن در معرض مواد مضر بود.

اگرچه بسیاری از آسیب‌های محل کار که کارگران راه‌سازی را تحت تأثیر قرار می‌دهند جزئی هستند، اما تلفات جانی اتفاق می‌افتد. نزدیک به 50 درصد از این تلفات که بین سال‌های 2005 و 2010 روی داده‌اند، ناشی از تصادف یا عقب‌گردی خودروهای ساختمانی بوده است. 14 درصد دیگر به دلیل برخورد وسایل نقلیه و تجهیزات متحرک و 14 درصد به دلیل برخورد یا گرفتار شدن توسط تجهیزات ساختمانی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه