لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی

لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی حتی زمانی که محل کار تا حد امکان ایمن باشد وجود دارد، چرا که خطرات همچنان می توانند باقی بمانند. این خطرات شامل آسیب به سر یا پا در اثر افتادن اشیا یا پوستی است که ممکن است با مواد شیمیایی خورنده مانند اسیدها تماس پیدا کند. چشم ها همچنین ممکن است در معرض خطر گرد و غبار و ذرات دیگر یا حتی پاشش مایعات باشند. کار در محیط های بسیار گرم یا سرد می تواند خطر آسیب دیدگی یا بیماری را افزایش دهد و تجهیزات ایمنی مانند دستکش های حرارتی یا دستکش های آلومینیومی برای محافظت از دست ها در برابر دمای شدید بسیار مهم هستند.

قبل از انتخاب تجهیزات حفاظت فردی ، مهم است که در نظر بگیرید که آیا برای کار مناسب است یا خیر، آیا سطح مناسبی از حفاظت را ارائه می دهد و چه آموزش و نگهداری مورد نیاز است. محصولات همیشه باید مطابق با قوانین مربوطه علامت گذاری شوند که معمولاً با علامت CE مشخص می شود. اغلب برای کاربران مفید است که تجهیزات خود را به جای مدیران انتخاب کنند، زیرا این اطمینان را می دهد که تجهیزات به درستی انتخاب شوند. اگر به تجهیزات حفاظت فردی مختلفی نیاز دارید، مناسب بودن آنها با هم نیز مهم است، زیرا در غیر این صورت یک کلاه ایمنی ممکن است تناسب عینک را مختل کند.

لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات ایمنی  و حفاظت فردی در صورت عدم استفاده نیاز به نگهداری صحیح دارند. اگر قطعات تجهیزاتی مانند فیلترها نیاز به تعویض دارند، باید همیشه استانداردهای ایمنی مشابه نسخه اصلی را رعایت کنند. ماهیت برخی از صنایع به این معنی است که حتی زمانی که هر مراقبتی برای محافظت از آسیب انجام می شود، همیشه خطر ایمنی برای کارکنان وجود دارد. علاوه بر ارائه تجهیزات ایمنی مناسب برای کمک به حداقل رساندن خطرات، کارکنان نیاز به آموزش دارند تا اطمینان حاصل شود که همیشه از تجهیزات ایمنی به درستی در محل کار استفاده می کنند.

تجهیزات حفاظت فردی چیست؟

تجهیزات حفاظت فردی که معمولاً به عنوان “PPE” نامیده می شود، تجهیزاتی هستند که برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض خطراتی که باعث صدمات و بیماری های جدی در محل کار می شوند استفاده می شود. این آسیب ها و بیماری ها ممکن است در اثر تماس با خطرات شیمیایی، رادیولوژیکی، فیزیکی، الکتریکی، مکانیکی یا سایر خطرات محل کار ایجاد شود. تجهیزات حفاظت فردی ممکن است شامل اقلامی مانند دستکش، عینک و کفش ایمنی، گوش گیر یا کلاهک، کلاه ایمنی، ماسک تنفسی، لباس کار یا جلیقه و کت و شلوار تمام بدن باشد. برای اطمینان از استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی چه باید کرد؟

تمام تجهیزات حفاظت فردی باید به طور ایمن طراحی و ساخته شوند و باید به روشی تمیز و قابل اطمینان نگهداری شوند. باید راحت باشند و باعث تشویق کارگران به استفاده شود. اگر تجهیزات حفاظت فردی به کاربر احساس راحتی منتقل نکند می تواند تفاوت بین پوشش ایمن یا قرار گرفتن در معرض خطر را ایجاد کند.

اهمیت تجهیزات حفاظت فردی

ایمنی یک مسئله اصلی برای کارگران روزمزد و کارگران ماهر است. هر ساله، تصادفات مکرر در صنعت ساختمان اتفاق می افتد و اغلب اوقات به دلیل عدم وجود تجهیزات حفاظت فردی (PPE) یا عدم استفاده از PPE ارائه شده است. PPE تجهیزاتی است که از کارگران در برابر خطرات بهداشتی یا ایمنی در محل کار محافظت می کند. این خطرات می تواند هر چیزی باشد، از کف مرطوب گرفته تا ریزش آوار و هر چیز دیگری. PPE شامل مواردی مانند کلاه ایمنی، محافظ چشم، لباس با دید بالا، کفش ایمنی، تسمه ایمنی و گاهی اوقات تجهیزات حفاظتی تنفسی است. بیایید برخی از PPE که معمولاً در سایت های ساختمانی استفاده می شود و مزایای آنها را بررسی کنیم:

کلاه ایمنی برای محافظت از سر

کلاه های ایمنی در سایت های ساختمانی رایج است. فقط با عبور از یک سایت، معمولاً می توانید کارگران را از روی کلاه های ایمنی آنها شناسایی کنید. آنها برای محافظت در برابر اجسام در حال پرواز یا سقوط طراحی شده اند که در غیر این صورت به کارگر ضربه می زنند. برخی از کلاه های ایمنی مجهز به لوازم جانبی مانند محافظ صورت و گوش بند هستند. کلاه های ایمنی باید به خوبی نصب شوند. آنهایی که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هستند برای استفاده نامناسب هستند.

عینک ایمنی برای محافظت از چشم و صورت

محافظت از چشم و صورت به اندازه محافظت از سر اهمیت دارد. عینک های ایمنی و سپرهای تمام صورت می توانند محافظت لازم برای چشم و صورت را به شما ارائه دهند. عملیات فلزکاری، چوب کاری و ابزار هوا همگی به این نوع حفاظت نیاز دارند. کارگران عمومی همچنین می توانند از عینک ایمنی بهره مند شوند زیرا معمولاً در محل های ساختمانی زباله وجود دارد.

ماسک برای حفاظت تنفسی

حفاظت تنفسی در مکان هایی که مواد سمی وجود دارد حیاتی است. گاهی اوقات چیزی که نمی توانید ببینید می تواند به شما آسیب برساند. محافظ‌های تنفسی مانند ماسک‌ها برای محافظت از شما در برابر گرد و غبار، دود، اسپری رنگ، آفت‌کش‌ها و سایر مواد خطرناکی طراحی شده‌اند که می‌توانند باعث آسیب دائمی شوند. حفاظت تنفسی باید در محیط های دارای آلودگی هوا استفاده شود. در محیط های کاری، زمانی که تهویه کافی در دسترس نباشد یا سایر سیستم های کنترل مهندسی امکان پذیر یا ناکافی نباشند، به ماسک های تنفسی اتکا می شود.

دستکش ایمنی برای محافظت از دست و پوست

کارهای ساختمانی معمولاً نیاز به استفاده از دست دارند. هر سال حدود 150000 آسیب دست گزارش می شود. بیماری های پوستی شغلی مانند درماتیت تماسی، سرطان های پوست و سایر آسیب ها و عفونت های پوستی دومین نوع شایع بیماری شغلی هستند و می توانند بسیار پرهزینه باشند. از آنجایی که کارهای زیادی با دست انجام می شود، دستکش ایمنی یکی از موارد ضروری در محافظت از پوست است. برخی از نمونه‌هایی از دستکش‌هایی که معمولاً به عنوان PPE استفاده می‌شوند شامل دستکش‌های لاستیکی، دستکش‌های مقاوم در برابر برش، دستکش‌های اره برقی و دستکش‌های مقاوم در برابر حرارت هستند. استفاده از دستکش به جلوگیری از خطراتی که معمولاً هنگام کار با مواد شیمیایی، شیشه، ورق فلز، برق، مواد داغ یا اشیاء لغزنده وارد می شود، کمک می کند.

لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی برای محافظ شنوایی

سر و صدای صنعتی اغلب به عنوان یک خطر شغلی تلقی می شود زیرا با چشم قابل مشاهده نیست. طبق گزارش موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، حدود 82 درصد از موارد کم شنوایی شغلی مربوط به کارگران بخش تولید است. اداره ایمنی و بهداشت شغلی استانداردهای مواجهه با نویز شغلی را ایجاد می کند. گوش گیر و گوش بند ابزارهای رایج محافظ شنوایی هستند. توجه به این نکته ضروری است که گوش گیرها در کاهش صدای فرکانس بالا موثرتر هستند.

استفاده از PPE و پوشیدن صحیح آن برای جلوگیری از صدمات غیرضروری در محل کار حیاتی است. عدم استفاده از PPE می تواند خطرناک باشد به خصوص زمانی که می تواند جان شما را نجات دهد. ایمنی مهم است و داشتن درک درستی از این وسایل حفاظتی مختلف می تواند به جلوگیری از آسیب های خطرناک کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه