دستکش های مقاوم در برابر برش

دستکش های مقاوم در برابر برش برای محافظت از بریدگی های دست کاربر هنگام کار با اجسام تیز استفاده می شود. آنها از مواد مقاوم در برابر برش ساخته شده اند. این دستکش ها باید بر اساس پارامترهای مختلفی مانند نیرو، جهت، تیزی تیغه، طول برش و انعطاف پذیری جسم انتخاب شوند. حتی بر روی سطوح لغزنده نیز چسبندگی بهتری دارد، بنابراین برای اهداف مناسب ایده آل است. آنها عمدتا در صنایعی مانند تعمیر و نگهداری عمومی، کار انبار، مونتاژ خودرو، فلزکاری، پرس و نصب کانال استفاده می شوند. نه تنها پوشیدن دستکش ایمنی ضروری است، بلکه باید نوع مناسب برای کاربرد مورد نیاز را نیز داشته باشید. بنابراین، ما اکنون همه آنچه باید در مورد دستکش های مقاوم در برابر برش بدانید و تمام جنبه هایی را که باید در هنگام انتخاب دستکش های مقاوم در برابر برش در نظر بگیریم، بررسی خواهیم کرد.

انواع مواد مورد استفاده در ساخت دستکش ایمنی

چرم معمولا ضد سوراخ هستند و دارای آستری هستند که مقاومت سایشی بالایی را ارائه می دهد. چرم قرن ها است که به دلیل ویژگی های قوی، قالب گیری و انعطاف پذیری برای ساخت دستکش های ایمنی استفاده می شود. پوست گاو ضخیم ترین و بادوام ترین است، به این معنی که می تواند گرما و آب را تحمل کند. چرم خوک نیز بادوام است اما سوراخ‌های کوچکی در سرتاسر موهای خوک دارد. این بدان معنی است که آنها ضد آب نیستند اما قابل تنفس هستند. چرم بز نازک تر و بسیار نرم تر است و باعث می شود دوام کمتری داشته باشد اما زبردست تر است. این باعث می شود برای دستکش هایی که نیاز به انعطاف دارند مفید باشد.

پوست آهو دوباره نازک تر و نرم تر شد! این باعث می شود پوشیدن آنها بسیار راحت باشد، اما طول عمر آنها به اندازه یک دستکش پوست گاو نیست. این یک ضرب المثل رایج در صنعت است؛ بهترین و بدترین چیز در مورد پوست آهو نرمی آن است!

چرم های مصنوعی به گونه ای ساخته شده اند که شبیه چرم طبیعی و ویژگی های آن باشند، اما مزایای دیگری مانند آبگریزی را نیز ارائه می دهند. دو روش ساخت چرم مصنوعی عبارتند از:

  • پلی اورتان (PU) روی پلی استر یا پلی آمید لمینیت شده تا ظاهری از چرم ایجاد کند.

وقتی صحبت از مواد دستکش ایمنی به میان می آید، پنبه یکی دیگر از عناصر اصلی است. یک الیاف طبیعی است که پوشیدن آن راحت است و طول عمر نسبتا خوبی دارد. اغلب در دستکش های کم هزینه و سبک مانند آستر استفاده می شود و معمولاً با پلی استر مخلوط می شود تا دوام آن را بهبود بخشد. با این حال، رطوبت را جذب نمی کند، بنابراین می تواند دست های کاربر عرق کند.

ویژگی های مختلف دستکش های مقاوم در برابر برش

ایمن برای استفاده – ترکیب مواد مختلف مانند پلی اتیلن، الیاف شیشه و اسپندکس آن را قوی تر می کند. بنابراین، می تواند حتی قوی ترین تیغه ها را تحمل کند و به جلوگیری از آسیب های جدی کمک کند.

کاربر پسند – دستکش ها سبک وزن، فوق العاده نازک و از مواد الاستیک ساخته شده اند که آن را کاربر پسند می کند. در صورت انجام کارهای سریع می توان به راحتی دستکش را پوشید.

قابل شستشو در ماشین لباسشویی – دستکش ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و می توان آنها را با مواد شوینده سبک تمیز و خشک کرد. این بر کیفیت دستکش تأثیر نمی گذارد.

استفاده چند منظوره – آنها را می توان برای کاربردهای مختلفی مانند برش، لایه برداری، کنده کاری روی چوب، نجاری، ماهیگیری و غیره استفاده کرد.

دستکش های مقاوم در برابر برش به دلیل طراحی و جنس مورد استفاده با دستکش های معمولی متفاوت هستند. از صدمات ناشی از سایش، پارگی و سوراخ شدن جلوگیری خواهید کرد. از آنجایی که صدمات دست یک مسئله رایج ایمنی در محل کار است، محافظت از دست بسیار مهم است. بنابراین، همین الان شروع به انتخاب دستکش های مقاوم در برابر برش برای پروژه خود کنید.

  • hsetop
  • فروردین 11, 1401
  • 385 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه